Spotify och hur musiken och jag hör ihop

Hejsan hoppas Karlsson (och heter du något annat är det synd om dig! *fastinteriktigt*) 
Dagen har varit super! 
Började med skola till 14:00 sedan drog jag, Alexandra och Estelle hem till mig och bakade obcena och vackra pepparkakor :3 
Annars har hörlurar suttit i mina öron! 
 
 
Fick även en rolig fråga ställd utav en människa som kallade sig 'Gull' som undrade varför jag inte har sagt att jag lyssnar på BMTH förrut och hur länge jag har lyssnat på dem. 
Det kan jag ta och förklara.

Det hela började med att jag lyssnade ganska mycket på ett band som heter Suicide Silence för ca 3 år sedan då jag började gå mot min...punk/alternativ stil. 
Via en youtube video såg jag namnet 'Bring me the horizon' 
Hrmmm, tänker jag första låten jag någonsin hörde med dem var 'Pray for the Plagues' 
Det var liksom vad som togs innan jag var helt krokad på dem. Dock har jag inte varit öppen med det. 
Varför? 
Jo inom min släkt så är det jag och min bror som är de 'annorlunda'. Min släkt/familj är mainstream. Jag är det inte! 
Jag kan ha svårt för mainstrema människor för jag förstår inte hur de funkar! 
Varför man vill vara som alla andra, jag ser inte livsglädjen i det. 
Men i alla fall, att lyssna på scremo, death metal eller metal över huvud taget tror jag (jag vet inte men jag känner dem ganska väl) är väldigt tabu.
Ibland verkar det som att människor inte fattar att detta
Det är inte jag längre! 
Jag kommer aldrig gå tillbaka till att vara sådan! 
Jag kommer aldrig NÅGONSIN bli tjejen som lyssnar på Eric Saadé eller Justin Beiber...jag har min tre band som jag kan droga och aldrig tröttna på. 
American idiot lyssnade jag första gången på när jag var 12 och jag avgudar den fortfarande! 
Ska blogga mer om sånthär senare men nu ska jag lyssna på mer musik och spela en sak men en kär vän :3 
 

2012-11-29 | 18:45:59 | Lär känna mig? | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback