Men för fan...


Nu får väl folk ta och ge sig...
idag har jag sett tre anonser på facebook...klockan är 07:40 som är helt brutala emot korsettpiercingar. 
What? 
Vad är det som är så jävla hemskt med korsettpiercingar. 
Och för dem av er som inte vet, let me educate you. 

Detta är en korsettpiercing, det är en piercing som gör att ett antal ringar placeras i huden och senda drar man ett band där emellan. 
Det är jättesnyggt...jag skulle nog aldrig skaffa det men det är mina komplex som sätter stopp för det.
Men varför ska man klanka ner på det med annonses för gagfun som säger WHY WOULD SOMEONE DO THIS TO THEMSELVES? 

För att dom vill uppenbarligen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
 

För att dom tycker det är snyggt och vill ha den, precis som alla andra med percingar. 
Varför skulle jag köra en nål rakt igenom min tunga eller näsa eller som jag snart kommer göra....köra en nål rakt igenom mina kunder! 
FÖR ATT JAG VILL!!! 

Jag ifrågasätter inte vad andra människor gör, ifall nu du vill smeta brunkräm i ansiktet så du ser ut som du varit på Mallorca fast det är december....gör det då, tycker du det är snyggt? 
Go for it! 
Jag tycker inte det...men jag klagar inte på dig. 
Så varför klagar man på folk med kroppsmodifikationer. 

Men tillbaka till ämnet, korsett piercingar är sällsynta för det är en ytpiercing, det går inte igenom något som läppen, näsan, tungan, ögonbrynet, naveln...nej ringarna sitter på ytan. 

Man placerar ut symmetriska ringar och trär sedan ett band igenom dem, risken med denna piercing är att eftersom det är mycket som kroppen ska läka så mycket blir det oftast ojämn och dålig läkning på korsettpiercingen. 
Många använder den bara som tillfällig piercing till exempel vid photoshoots. 
Man kan ha den som permanent piercing men det är stor infektionsrisk.
 
Men som sagt...man gör det för att man vill. 

2013-04-19 | 07:52:02 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback