Ångest.

Okej, jag lovade att berätta om min ångest och jag har inget att göra så jag tänkte göra det nu.
l
l
l
V
Jag har panikångest, det är mellan 2-5% av sveriges befolkning som har det.
Att få en enstaka ångestattack (vilket inte är samma sak) drabbar cirka var 10:e människa men panikångest innebär att jag har den sjukdomen.
Så vad händer under ett anfall som igår?
Jag börjar andas tyngre, jag blir yr, börjar gråta, skaka och det blir en väldigt stark rädsla.
Det kommer ju också helt utan förvarning så det är ju supermysigt!
Ifall vi tänker såhär.
Det är skillnad på en människa som är deppig och deprimerad, att vara lite deppig är en naturlig del utav livet men deprission är en sjukdom, samma sak med ångest, att du någon gång ibland känner ångest är en sak men panikångest är en sjukdom.
När man har haft ett anfall av panikångest blir i alla fall jag nästan alltid trött och helt matt så igår bara för att inte hamna på soffan resten av kvällen tog jag mig ut på inlines.
Men det är typ det...så nu vet ni det :D

2012-05-25 | 07:14:23 | Lär känna mig? | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Felicia s

Har samma skit. Därför jag stannar hemma för de mesta från skolan. Sen slänger livet in en depression på de också woho! Nämen, de är inte kul på något sätt. Så förstår hur de känns :)

2012-05-26 // 18:49:17
» Robur

Det måste vara förskräckligt att ha panikångest. Jag lider med dig och hoppas att du kan få (och får!) hjälp och bli bättre :-)

2012-05-28 // 23:26:38
» n

har samma problem som du.. det är grymt jobbigt och man blir så trött på det!

2012-06-06 // 20:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback