Tomhet.

Okej så i förra inlägget skrev jag om min " försvarsmekanism" den funkar inte som ett skydd mot smärtan eller tomheten utan mot att inte gråta...jag hatar att gråta för jag vill inte vara någon svag liten unge...nej jag blir arg istället och då blir jag arg på allt för att jag är så JÄVLA ledsen.
Men något man inte väntar sig är att jag blir förnuftig när jag är ledsen-arg. Jag struntar om ifall det är i morgon, nästa år eller om 3 år men så fort jag kommer se en chans att sticka härifrån tar jag den ( NEJ JAG MENAR INTE ATT TA LIVET ELLER SÅNT JAG MENAR ATT STICKA IFRÅN KALMAR!!!!!)
Jag tar det, det kan vara på vilket sätt som helst. För jag har bestämt mig för att bli någon!



Jag vill inte vissna bort med mina dörmmar som så många andra har gjort. Nej jag ska göra något med mig...hur jag än gör det.


2011-02-14 | 12:58:27 | Lär känna mig? | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Hannah

Försvarsmekanismen som du skriver om kallas för " isolering " och innebär att man isolerar sina känslor framtill då det är läge att ge utlopp för dem. Livet är som en bergochdalbana, ibland går det upp och ibland går det ned. Hur ma ser på sitt liv beror helt enkelt på vilken syn man själv väljer att ha på det. Om man letar efter det svarta kommer man inte ta någon notis om det vita, och om man letar efter det vita kommer man inte ta någon notis om det svarta. Det är ditt val och ingen annans.

2011-02-15 // 17:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback