The Cove

Detta var kvällens film, om ni bestämmer er för att se den ska jag varna er.
1. Det är grova scener ( jag började gråta JAG!!! )
2. Det är en dokumentär, allt ni ser är sant och har hänt.
Ni kan se dokumentären som sändes på SVT om ni klickar HÄR eller HÄR eller också HÄR
OBS LÄS INTE DETTA OM NI INTE SETT DOKUMENTÄREN ( EGNA TANKAR)
Så vad tycker jag, jo för det första är jag djupt berörd, filmen slog till mig som en knytnäve i ansiktet och man vaknade upp, jorden borde inte till majoritet tillhöra oss, det ända och jag menar ÄNDA vi gör är att förstöra den. Jag skulle aldrig kunna se Grisar fösa in Kaniner i burar bara för att slakta dem på samma sätt som vi gör emot de underbara djuren.
Hur kan vi göra så? HUR?
Vi begår massmord varje dag bara för att vi ska kunna äta kött!
Om en haj dödar en människa får man höra MÖRDARHAJ men att vi äter lamm, grisar, kor och fisk, det hörs det inte ett smack om. Vi är kanibaler och vad, vad hindrar oss från att en dag börja förtära våran egen art?
Jag vill verkligen inte bli bitterfittan i detta men...jag vet inte jag har tappat tron på mänskligheten, att vi kan vara så grymma!
ALDRIG kommer jag åka till Japan!
// Sansann

2011-08-04 | 23:20:31 | | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Vera

men du kommer fortsätta äta kött?

Då är du ju lika illa som alla andra!!

2011-08-04 // 23:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback