2011 och min räddare i nöden.

Mitt liv för 3 år sedan var helvete på jorden. 
Jag var överviktig, kände att jag inte hade vänner, åt mina känslor och årkade knappt med livet. 
Dock hände något fantastikt innuti mig något som i augusti 2012 skulle göra mig till den lyckligaste flickan i världen. 
 
Detta var Green Day. 
 
Nu vet inte jag hur många av de som läser min blogg som känner till mitt nära förhållande med Punk-Rockbandet ifrån Oakland men eftersom jag har njutit av Billies röst hela dagen känner jag att jag vill dela det med er. 
 
Det var min bror som fick mig att börja lyssna på dem, men första gången jag hörde dem var när jag satt ute hos pappa kanske 9 år och Nickelodeon spelade musik innan kanalen stängdes av för dagen. 
Först var det Basket Case,
When I come around
& Holiday.
Jag gillade musiken men tog aldrig riktigt notis om vilka det var. 
Min bror bodde i Uddevalla ett bra tag, då med sin flickvän och senare en rumskamrat, Johnny hette han (rumskompisen) 
De brukade spela musik och då bland annat Green Day (jag kommer även ihåg brorsan American Idiot Vinyl som jag en gång frågade vad det var, omslaget var så vackert) 
En dag frågade jag vad det var som lyssnade på. 
Svaret; Green Day. 
 
Så jag började lyssna på de största hitsen, American Idiot skivan etc etc, sedan kom jag in i rebel åren och brorsan flyttade hem. 
Då började det på riktigt. 
Billie var en stor kändiscrush och är väl än idag men nu är det snarare beundran än tonårshormoner. 
Men i alla fall, brorsan visade mig flera av deras låtar och till sist var de hela mitt liv. 
När relationen med pappa föll sönder och jag grät på nätterna burrade jag ibland upp min kudde och låtsades som att jag somnade i Billie Joes famn, jag lyssnade på dem konstant, klädde mig i svart skjorta och röd slips and the list goes on. 
Augsti 2013 fick jag se dem live i Berlin för första gången i mitt liv. 
Sedan kom London och sist men inte minst Bråvalla. 
Jag hoppas få se dem flera gånger om och kunna beundrar vad de gör och vad de har gjort för mig. 
Tack killar, ni fanns där när ingen annan gjorde det. 
Jag är för evigt en Idiot! 




2014-01-04 | 00:36:41 | Green Day | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback