Reality call?

Jag måste få varva ner för min hjärna för att inte tala om ilska går just nu på högvarv! 

Nu ska vi resa in i ett scenario, 
Jag sitter på facebook, för det som majoriteten av användarna gör. 
Uttråkning. Många utav sidorna jag gillar tycks ha en försmak för att lägga upp länkar till andra sidor och en av dem ser ut såhär: 

 
Hrmm....
Det som faktiskt fångar mitt öga är 
Disgusting fat folds
Min hjärna börjar ifrågasätta vad detta är för något så jag klickar på länken ifrån 'Lolpassion.com' 
 


 
 

När man ser statements som 'disgusting laundry' 'boring paint' & 'vent too close to moulding'
förstår min hjärna i alla fall att det är en 'lol'-annons. 
På skämt men att skriva 'disgusting fat folds' emot en kvinna som uppenbarligen är normalviktig med den viktpress som ungdomar har på dig ifrån sammhället....vad är det för skit? 
Efter att klicka igenom bilder på kändisar som gör att denna 2/10 Would not band annons bara blir dryg men sen...
Kvinnan på bilden ovan (jag vet inte om hon är porrstärjna, model eller vem hon är) har mer eller mindre samma kroppsform som jag...jag har lite missfärgningar på huden (benen specifikt) mina armar har lite fett, min mage lika så...även fast jag tycker annonsen är dryg som ett segt tuggumi som aldrig verkar gå av gör det mig upprörd. 

Samma sak med flera andra av dem, tjejer som tittar på en annons som denna kommer gå till sängs med det där lilla...'ja jag har lite för mycket fett' etc. 
Killar med en IQ lägre än 50 kommer tänka 'yeah that's right! WOULD NOT BAND YOLO!'
och så förstör vi sammhället ytterligare. 

Min åsikt gör i det stora hela inte skillnad men om det är någon tjej som tittar in på min blogg så vill jag bara säga följande: 
 
 
 
Oavsett din ålder, hudfärg eller kropp är du underbart vacker! 
Vi har små saker som inte är perfekta, jag har ett bröst större än det andra, jag har lite fett på magen (som de flesta kvinnor har för att kunna bära, ge näring och föda framtida barn med) och det har alla. 
Och jag tycker DU är vacker, man eller kvinna. 

Ha nu en underbar kväll. 
 
 
 
 

2013-11-04 | 21:30:57 | | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Carro - en alternativ bloggerska

Nu är tävlingen om ett presentkort hos Savanni avslutad, vann du inte så finns det en ny tävling uppe redan nu! Kramisar Carro

2013-11-05 // 08:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback