Donnie Darko

Inser att jag är slarvig på att blogga, förut kunde jag inte hålla mig ifrån men nu så hittar jag inte tid till det helt eneklt :(
Med skola och sådant som måste gå före bloggen så blir det tyvärr såhär ett per veckor!
Ja men jag kan berätta om en film jag såg igår, Donnie Darko, vissa jag känner säger "Oh det är en jätteläskig film..." och Carl säger mer "Den är jättebra!"
Så jag litade på Carl och har nu sett den.....DEN MINDFUCKAR DIG TOTALT!!!!!
Jag skojar inte, det är paradoxer och tidresor och en stor kille i en (ganska behaglig) kanindräkt...men den är så bra!
Ska se den ett par gånger till och försöka förstå den.
I början av filmer tror man att Donnie (även känd som Jake Gyllenhaal) är djupt psykologiskt störd, vilket kan stämma på ett eller annat sätt.
En natt krashar en jetmotor ner i hans rum, Donnie är räddad tack vare att han går ut och möter....Frank The Bunny!
Och sedan händer det masssa saker som bara mindfuckar dig totalt.

Men ifall du letar efter en lite creepy och ganska underligt bra film så att de 2 timmar filmen varar och se den!

2012-05-16 | 07:32:08 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback