Plans!

Detta är ingen kommentar jag kommer såga eller liknande men jag kan bara säga att jag är mycket medveten om hur dyrt det är i London men jag flyttar inte dit själv, jag och en kompis planerar att flytta dit och på gymnasiet kanske man träffar ännu fler som hakar på idén! Så jag uppskattar verkligen din kommentar och jag vet hur dyrt det är! Tur då att man har vänner som har likasinnade mål som man själv



2012-01-28 | 10:17:05 | | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» bells

Det är bra att du har planer och är medveten om att London är dyrt, men det är mycket dyrare än de flesta tror. Jag har bott här i cirka 5 månader, delar rum med en kompis i en lägenhet. Vi betalar 4500 svenska kronor per person, per månad för ett rum som inte är större än 30 kvadrat i ett halvtaskigt område. Dock är det sånt man får ta när man vill bo här! Mat kostar massor, transport med. Vet ej om du tänkt plugga eller jobba, men man lever fattigt i London större delen av tiden. Dock är det en fantatisk stad, och det är ju värt det, men om man satsar på egen lägenhet direkt kan man ofta bli besviken för det går i princip inte om man inte har full time jobb och sådär, plus att man ofta måste vara ungefär 5 personer minst i en trea för att få allt att gå ihop!



Hoppas dock du kommer iväg till London efter gymnasiet! Satsa på det och drömmar är ju till för att bli besannade! :)

2012-01-28 // 23:50:39
» Londonlasse

Jag flyttade hit för 10 år sedan och köpte en lägenhet, en trea, i Kensington. Då kostade den 3,8 miljoner i svenska kronor. Nu är den värderad till 6,2 miljoner och kostar mig ca 8000 kr/månad. Gas, el och vatten och sådant ligger runt 500 kr/månad, Varje månad kostar tuben 2000 kr, mat 3000 kr (och då har jag inte räknat det jag äter ute), telefon som ett abonnemang i Sverige.

2012-01-30 // 09:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback