Disney....

Tänkte ta upp ett ganska så roligt ämne...Disney
Jag har lite delad uppfattning om Disney...visst jag älskar filmerna...ingen fråga om det men...( klart att det ska finnas ett men! )
Hur BRA är Disney egentligen?
Tänk såhär...hur många filmer skulle vara barnförbjudna ifall de INTE var teckande...snövit, pocahontas, skönheten och odjuret...listan kan bli lång...haha jag fick just en underbar idé...jag som till en VISS gra uppskattar skräckfilmer...nja eller jag gillar Tim Burtons verk....
Tänk er Skönheten & Odjuret...otecknad...+ Tim Burton...
jag kan bara föreställa mig....
Drömmar...i de bästa av världar...hittade bilden på DENNA sidan!
Här kommer även orginalbilden eftersom jag redigerade denna i GIMP!
Ni ser...det är fan skillnad på dem!!
Men jo ahr ni tänkt på att Disney har blivit anklagad för RASISM...i vilken film undrar ni??
Bara ta denna texten och jag tror att ni fattar!

Det är just så här
Med smutsiga barbarer
De är en plåga, hela deras sort!
Den art som kallas röd
Är bäst när den är död
Ett pack och drägg som nu ska bort!

För vildar, vildar
Knappast några människor
Vildar, vildar
De ska bara väck!
De liknar inte oss
De måste vara onda
Slå på trumman, det blir krig!

För vildar, vildar
Hemska röda vildar
Slå på trumman, det blir krig

[Powhatan:]
Blekansikten här
Kan det va demoner?
Girighet är nåt de känner väl
[Kekata:]
Och bakom bleka skinn
Är tomt, finns ingenting
[Indiankrigare:]
Jag undrar: har de blod och själ?

För vildar, vildar
Knappast några människor
Vildar, vildar
Mördar kallt och rått
De liknar inte oss
De känner inga gränser
Slå på trumman, det blir krig

För vildar, vildar
Först tar vi den här nu
Sen så trummar vi till krig

Vildar, vildar
[Powhatan:]
Några tar vi kål på!
Vildar, vildar
[Ratcliffe:]
Ge dem vad de tål, då!
Vildar, vildar
Knappast några människor
Slå på trumman, det blir krig!

Vet ni vilken film det är?
Det tror jag nog....så det är inte konstigt att jag har svårt att se vissa Disneyfilmer!
Japp det vara bara vad jag ville dela med mig av!

2011-11-14 | 23:10:44 | | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Robur

Jag tycker att moderna Disneyfilmer är skräp. Dataanimationer blir skittrista och inte alls lika levande som de gamla. Kolla bara på nya Nalle Puh och de klassiska teckningarna i originalböckerna. Skillnaden är jättestor och de gamla är så mycket vackrare än de plastikopererade moderna Puhfigurerna.

2011-11-15 // 20:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback